Wednesday 23 November 2011

Tip Kecantikan Dalaman


Tips Kecantikan Dalaman

Assalamualaiku semua.
Antara tip kecantikan dalaman:
1.       Minum banyak air bersih
Dengan minum banyak air bersih, ini dapat membantu membuang toksin dalam badan kita. Selain itu,ia juga membantu dalam menjaga  kesihatan kulit dan membakar kalori dalam badan.

2.       Amalkan Bersenam
Semua orang tahu bahawa mengamalkabaikn bersenam utk kesihatan. Berjalan di sekitar rumah pun boleh dikatakan sebagai satu bentuk senaman yg mudah. selepas bangun dari tidur, cuba lakukan sedikit senaman regangan. Ini baik  utk melancarkan kembali peredaran darah.
3.       Elakkan diri daripada merokok.
Merokok boleh mengakibatkan kesan yang tidak baik pada diri kita. Merokok boleh merosakkan kulit dan juga menjejaskan kesihatan. Selain itu, memudahkan kita mendapat penyakit cancer.
4.       Tidur yang mencukupi
Tidur mesti cukup. Berjaga tengah malam tidak baik. Ia akan membuat anda kelihatan lebih tua dan mata lebam.

5.       Rehatkan kulit muka
Maksudnya, rehatkan kulit muka daripada memakai sebarang mekap. Kulit juga perlu bernafas. Sebelum tidur, pastikan muka dah dicuci bersih daripada sebarang make up.

6.       Kawal pemakanan Anda
Pemakanan perlu dikawal. Cara yg baik, makan ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang. Makanan memberikan tenaga dan vitamin yg diperlukan badan. Tetapi pastikan makanan yang diambil itu mempunya gizi yang seimbang. Pastikan ia menu yang sihat dan tidak berlemak.

7.       Elakkan diri daripada stress.
Stress boleh mempercepatkan proses penuaan.

8.       Be Happy
Jika kita yakin dengan diri kita,sudah tentu penampilan kita pun cantik.

9.       Ketawa
Ketawa, ketawa juga. Tapi jangan terlalu. Ketawalah apabila bergurau senda dgn ahli keluarga atau rakan-rakan. Jangan biasa memoyokkan diri atau menarik muka masam. Itu boleh  menambahkan kedutan di muka.

 
♥♥♥Thanks sebab sudi baca entry mumtaz.♥♥♥

Copyright © 2011 Mumtaz-Aini. All rights reserved